Zobrazit navigaci

V letošním školním roce přibyla žákům naší školy v rozvrhu jedna hodina – takzvaná třídnická hodina. V pedagogických slovnících se tento pojem běžně nevyskytuje, nicméně v obecném povědomí má většina žáků i pedagogů třídnickou hodinu spojenou s řešením problematiky organizačně-provozních záležitostí třídy.

Třídnická hodina umožňuje nerušené setkání třídního učitele s jeho třídou za účelem projednání aktuálních i nadčasových témat mimo rámec běžných vyučovacích předmětů. Třídnická hodina by však také měla poskytovat prostor pro budování a posilování kolektivu školní třídy. Emoce a vztahy mezi dětmi ve třídě jsou velmi důležité pro hladký průběh vyučování a výrazně ovlivňují nejen jejich postoj ke škole, ale i celkovou spokojenost a výsledky učení.

Páťáci si na své třídnické hodině vyzkoušeli efektivní spolupráci v náhodně zvoleném týmu. Losem byli zařazeni do několika týmů – „rodin“ a měli si připravit scénky na zadaná témata. Museli si v týmu rozdělit role, vymyslet scénář, připravit si rekvizity. I když se zpočátku v některých týmech spolupráce příliš nedařila a zdálo, že týmy nebudou fungovat, nakonec se všechny „rodiny“ svého úkolu zhostily velmi dobře a vznikla veselá představení, plná zajímavých situací z běžného života. Viděli jsme zlobivé děti v restauraci či ve vlaku, byli jsme svědky toho, jak maminka s tatínkem museli za neposedné dítě zaplatit škodu v muzeu nebo jak tatínek se synkem trénovali čtení a maminka vařila večeři.


Ve fotogalerii se můžete podívat na pár obrázků, které dokazují, že si děti svoje divadelní role opravdu užily.


Fotografie